Bölgesel Amatör Lig 1. Grup'ta 3 Mayıs 2026'da oynanan Kurtalanspor - Şırnak Petrolspor müsabakasında şike yapıldığı gerekçesiyle TFF harekete geçti. Yapılan değerlendirme sonucunda:

GENÇ MURATSPOR LİGDE KALDI

Kararın ardından Genç Muratspor'un Bölgesel Amatör Lig'de yoluna devam edeceği kesinleşti. Genç ilçesinde adeta bayram havası oluşurken, taraftarlar sosyal medya üzerinden "Adalet yerini buldu" mesajlarıyla takımlarına destek verdi.

PLAY-OUT OYNANACAK

TFF'nin kararıyla birlikte Solhanspor ile Genç Muratspor arasında play-out maçı oynanacak. Bingöl'de oynanacak kritik mücadele öncesinde ilçede büyük bir heyecan yaşanırken, taraftar grupları organizasyon çalışmalarına başladı.

SOLHANSPOR'DAN AÇIKLAMA

Solhan FK Spor Kulübü'nden yapılan açıklamada, şike sonucu küme düşmelerde kazanılmış hakkın korunduğu emsal kararlar için kulübün her türlü yasal yola başvuracağı belirtildi. Açıklamada ayrıca, "Genç Murat Spor'u bu haklı davasında sonuna kadar savunan Bingöl'ümüzün siyasileri ve spor camiası, diğer kardeş ilçemiz olan Solhan'ın haklarını da sonuna kadar savunacaklardır" ifadelerine yer verildi.

Bingöl futbolu adına önemli bir karar olarak değerlendirilen gelişmeyle birlikte, tarihinde ilk kez BAL'a yükselen Solhanspor'un da konudan bağımsız olarak BAL'da yer alması gerektiği kanaati ortaya çıktı. İki takımın da BAL'da olması için sürecin yakından takip edileceği belirtildi.